Obavijest u vezi primjene Uredbe o isplati pomoći radnicima od strane poslodavca

Iz Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine (PU FBiH) jučer su izdali obavijest u vezi primjene Uredbe o isplati pomoći radnicima od strane poslodavca.
Uredbom o isplati pomoći radnicima od strane poslodavca koja je stupila na snagu 4. februara 2025. godine i Uredbom o izmjeni i dopuni Uredbe o isplati pomoći radnicima od strane poslodavca objavljen u od 26. februara 2025. godine, uređuje se pravo na isplatu pomoći od strane poslodavca, dinamika i visina isplate kao i način realizacije.
Ova vrsta pomoći ne smatra se platom ili naknadom plate prema odredbama Zakona o radu i pomoć u smislu ove Uredbe ne podliježe oporezivanju porezom na dohodak shodno Pravilniku o dopunama pravilnika o primjeni zakona o porezu na dohodak.
Isplata pomoći zaposlenicima može se vršiti mjesečno, najkasnije do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni mjesec.
Pomoć se može isplatiti u periodu od dana stupanja na snagu ove Uredbe, a najkasnije do dana prestanka ove Uredbe (31.7.2025. godine).
Na osnovu navedenog, isplata pomoći za mjesec februar može se izvršiti do 31.3.2025. godine, za mart do 30.4.2025. godine, a za juli do 31.7.2025. godine.
Poslodavac je dužan, do 7. u mjesecu, a za protekli mjesec u kojem je izvršena isplata pomoći, dostaviti nadležnoj Poreznoj ispostavi lzvještaj o isplati pomoći.
Ako je isplata pomoći za februar izvršena u februaru izvještaj se dostavlja do 7. marta 2025. godine, ali ako je isplata pomoći za februar izvršena u martu izvještaj se dostavlja do 7. aprila 2025. godine. Izvještaj o isplati pomoći za mjesec juli dostavlja se do 7. augusta 2025. godine.
Porezna uprava će po prijemu navedenog Izvještaja izvršiti kontrolu ispunjenosti uslova za isplatu pomoći propisanih ovom Uredbom.
Izvještaj o isplati pomoći se podnosi na propisanom obrascu koji je sastavni dio Uredbe.
Propisani obrazac je dostupan na web stranici Porezne uprave Federacije BiH. Navedeni obrazac Izvještaja porezni obveznik dužan je dostaviti:
- nadležnoj poreznoj ispostavi prema sjedištu ili
- putem elektronske pošte na adresu [email protected]
Ukoliko je Izvještaj dostavljen putem elektronske pošte isti nije potrebno dostavljati u nadležnu poreznu ispostavu.
Porezna uprava ukazuje poslodavcima – isplatiocima pomoći da vode računa o tačnosti podataka koje budu dostavljali odnosno da se tačno u Izvještaju o isplati pomoći navede:
- mjesec za koji se isplaćuje pomoć : februar, mart, april, maj, juni, juli,
- osnovni podaci: JIB, naziv poslodavca i adresa poslodavca,
- u drugom dijelu Izvještaja – Podaci o isplaćenoj pomoći, u koloni „Ukupan broj radnika kojima je pomoć isplaćena “treba se navesti ukupan broj radnika kojima je isplaćena pomoć u konkretnom mjesecu za koji se podnosi Izvještaj,
- u koloni „Ukupan iznos isplaćene pomoći za izvještajni mjesec“potrebno je navesti ukupan iznos isplaćene pomoći za konkretan mjesec, tj. zbir iznosa isplaćene pomoći po radniku za izvještajni mjesec.
Porezna uprava će na osnovu dostavljenih izvještaja poreznih obveznika sačiniti izvještaj prema Federalnom ministarstvu finansija do kraja mjeseca za prethodni mjesec.